op-reis-met-Carlo-Levi.reismee.nl

Bari

Kwart over vier, de feestgangers waren nog druk bezig. Vetrek voor ons naar Charleroi . Om 7 uur het vliegtuig naar Bari. Nee dit keer geen bazuingeschal en "another flight on time", we hadden vertraging. De piloot moest bij het landen nog wat extra 'gas geven' om de landingsbaan te halen. Niet goed voor deze Temestavlieger (diede hele vlucht volgens Frank met de mond open had geslapen).

Ons reisgenootje voor de komende week stond klaar, een wit vijfhonderdje. Direct vertrokken naar het Castel Del Monte. Revisited, 5 jaren geleden waen Sara en Wannes ook mee. Maar zeker de moeite van een herhalingsbezoek waard.

November, het is te merken. Veel cafeetjes en trattoria's gesloten voor het winterseizoen. Het centro commerciale lag op weg naar het hotel. Als je 'light' reist moet er wat aangeschaft worden. Toiletgerief ligt nu keurig in de badkamer.

Het hotal ligt in de oude stad.Een parkeerplaats voor de deur. We hebben de spullen in de kamer gezet en zijn vertrokken naar het Centro Storico. Smalle straatjes, veel (heel veel)kerken en natuurlijk de Basilica di San Nicola. Ja van de echte Sinterklaas. (En van de Dominicaners die er een klooster naast hebben).

En de zee, hoog water, een windje en 22°

Een fijn begin van de vakantie.

Ik hoop dat je een beetje geniet van de foto's.

Morgen richting Matera en de binnenlanden van Basilicata.

Liefs

Jeannette

Greetje

Leuk! Ben benieuwd naar de foto's.

Jan

Lekker hoor! ???? Veel plezier!

Ria

Hey, dag Jeannette en Frank! Wat een mooie reis weeral! Blij om een stukje mee te reizen met jullie! Geniet ervan!
grtjs,
Ria