op-reis-met-Carlo-Levi.reismee.nl

Napels zien en.....genieten in Sorrento

De kerkklokken van de rotskerken wekten ons om 7 uur. Een stevig ontbijt en dan op naar onze derde bestemming Sorrento. Ook de reis zelf was een doel. Door het desolate binnenland van Carlo Levi langs Grassano en Grottole.Wij zijn verder dan Eboli geraakt.

Napels met smog en de Vesuvius en dan langs een drukke kustweg naar Sorrento. Ons hotel ligt aan de baai van Napels en we hebben een prachtig vista sul mare vanaf het balkon.

Frank vond waarschijnlijk dat het wat luxer mocht na de sassi van Matera. We zitten nu in een suite waarvan ik je enkele foto's niet wil onthouden. De auto werd weggereden en de koffers werden naar de kamer gebracht (wij trouwens ook haha).

Een korte wandeling om kennis te maken met Sorrento en wat te eten. De drukte is overweldigend. Straatjes, veel straatjes, met winkels voor toeristen. Gelukkig ook kleine steegje met het echte Sorrento.

Morgen staat een route door de oude stad op het programma en wat genieten van de zon en de zee.